Un post afiliat socialiștilor își va schimba denumirea și va retransmite conținutul „Pervîi Kanal” din Rusia

Un post afiliat socialiștilor își va schimba denumirea și va retransmite conținutul „Pervîi Kanal” din Rusia

Consiliul Audiovizualui (CA)  a aprobat, în cadrul ședinței din 21 octombrie, solicitarea postului de televiziune Accent TV, afiliat socialiștilor, privind modificarea denumirii în „Primul în Moldova” pe motiv că a obținut contractul de restransmisie a postului „Pervîi Kanal” din Moscova. Decizia a fost aprobată unanim de către 6 membri CA prezenți la ședință, scrie media-azi.md.

Administratorul postului de televiziune Accent TV, Stanislav Vîjga, a anunțat, în cadrul ședinței, că radiodifuzorul a semnat contractul cu televiziunea „Pervîi Kanal” și a fost întocmită grila de emisie.

Membra CA Lidia Viziru s-a interesat în ce mod postul va asigura prevederile legale cu privire la serviciile de televiziune, programele audiovizuale achiziționate de peste hotare, care trebuie să provină în proporție de cel puțin 50% din statele membre ale Uniunii Europene și/sau din statele terțe participante la Convenția europeană privind televiziunea transfrontalieră. Stanislav Vîjga a răspuns că postul tv negociază cu agenții din statele europene în acest sens și că deja „Pervîi Kanal” are mai multe contracte în acest sens.

Viziru a adăugat că singurul risc pe care îl vede în acest caz e că va fi retransmis concomitent același conținut de către doi radiodifuzori, întrucât și Prime TV transmite, deocamdată, „Pervîi Kanal”. Șeful Direcției Licențiere și Autorizare CA Nicolai Dastic a precizat că a solicitat de la postul de televiziune PRIME informațiile din contractul încheiat cu postul din  Federația Rusă, însă nu a primit răspuns. Dastic a specificat că ambele contracte semnate de către Pervîi Kanal cu Accent TV și cu Prime TV nu sunt exclusive, adică ambele posturi tv, ipotetic, pot retransmite acest content.

La începutul lunii august, CA a inclus Accent TV în lista „must carry", a posturilor care trebuie retransmise obligatoriu de toţi operatorii de cablu din ţară. De menționat că și postul de televiziune PRIME TV din Moldova, proprietarul căruia este ex-liderul democrat Vlad Plahotniuc, în prezent, retransmite conținutul „Pervîi Kanal”. De menționat, că Prime TV de ceva timp utilizează o nouă siglă, aprobată în ședinta de astăzi, fapt pentru care a fost sancționat cu 5.000 lei pentru că nu a anunțat CA că utilizează altă siglă.

Anterior, Portalul Newsmaker a scris, cu referire la sursele proprii, că postul Prime TV intenționa să renunțe la frecvența analogică de la 1 august, însă, potrivit Î.S. Radiocomunicații, s-ar fi răzgândit să facă acest lucru.

Anterior, Duma de Stat de la Moscova a îndemnat Pervîi Kanal să rezilieze contractele cu Prime TV, după adoptarea Legii anti-propagandă și expulzarea mai multor echipe de jurnaliști ruși de la Aeroportul din Chișinău.

Postul Prime TV este unul dintre cele mai vizionate din Republca Moldova, atât conform datelor companiei de măsurare a audienței tv, cât și sondajelor sociologice.

Precizăm că beneficiarul postului de televiziune Accent TV este Vadim Ciubara, proprietarul Media Invest Service (Медиа Инвест Сервис OOO – 100%), despre care jurnaliștii de investigație RISE Moldova au scris că ar fi „consilierul din umbră” al președintelui Igor Dodon.

CELE MAI RECENTE STIRI

Lasă un răspuns