România: CNA suspendă temporar emisia postului Realitatea TV

România: CNA suspendă temporar emisia postului Realitatea TV

Consiliul Național al Audiovizualului din România a luat decizia de a suspenda temporar, timp de 10 minute, emisia postului Realitatea TV. Potrivit postului de televiziune, sancțiunea ar avea legătură cu modul în care a fost relatat mitingul Diasporei din 10 august, transmite Digi24.

„Abuz al Consiliului Național al Audivizualului la adresa Realitatea TV. În urmă cu puțin timp, postul nostru de televiziune a fost sancționat de CNA pentru că a informat. V-a adus informații despre mitingul diasporei din 10 august și despre intervenție dură a jandarmerie. Realitatea TV a fost monitorizată strict. Pentru modul în care v-am dezvăluit tot ceea ce s-a întâmplat în Piața Victoriei, azi, CNA a hotărât să ne suspende emisia. Asa că, joi, 17 ianuarie, intre orele 19.00 si 19.10 emisia va fi suspendata”, anunță postul de televiziune.

În ședința din 10 ianuarie 2019, CNA a decis și amendarea postului Realitatea TV cu suma de 5.000 de lei. „În fapt, în perioada 20.07-4.08.2018, postul de televiziune REALITATEA TV a difuzat emisiuni de știri și dezbateri având ca subiect, un mesaj cu conținut obscen adresat PSD. Membrii Consiliului au constatat că ediţiile emisiunilor difuzate în perioada 20.07-4.08.2018, au avut un conţinut obscen, acestea fiind transmise la ore necorespunzătoare şi cu o încadrare greşită în raport de conţinutul lor, fapt de natură a prejudicia minorii”, se arată în decizia CNA.

„Membrii Consiliului au constatat că ediţiile emisiunilor de știri și dezbateri difuzate în perioada 20.07-4.08.2018, între orele 06.00-23.00, au avut un conţinut obscen de natură a prejudicia dezvoltarea minorilor, fapt ce contravine prevederilor art. 18 lit. b) din Codul audiovizualului. Potrivit dispoziţiilor invocate, nu pot fi difuzate în intervalul orar 06.00-23.00 producţii care prezintă scene de sex, limbaj sau comportament obscen. Astfel, în raport de conţinutul exemplificat mai sus şi de prevederile legale invocate, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul nu a respectat obligaţia prevăzută în sarcina sa de a ţine seama de alegerea unui interval orar de difuzare corespunzător, ceea ce a avut drept consecinţă nerespectarea reglementărilor privind protecţia minorilor în cadrul serviciilor de programe”, se mai arată în decizia CNA din 10 ianuarie.

CELE MAI RECENTE STIRI

Lasă un răspuns