Piața TV din România: În 2017 au fost generate venituri de peste 273 de milioane de euro. Cine ia cei mai mulți bani

Piața TV din România: În 2017 au fost generate venituri de peste 273 de milioane de euro. Cine ia cei mai mulți bani

România se află pe primul loc la categoria privitului la televizor în zona centrală și de Est a Europei. Conform unui Raport realizat de agenția Initiative, românii din mediul urban se uită în medie, timp de 6,4 ore pe zi la telezivor. Alte țări cu mare consum de tv sunt Bosnia și Herzegovina (6 ore Urban), Albania (5,2 ore Urban) sau Serbia (5,5 ore Urban).

Piața televiziunii din România este în continuă creștere. Conform unui raport realizat de agenția Initiative, în 2017 creșterea pe piața tv a fost de 14% față de anul 2016, fiind genetare venituri din publicitate în sumă de peste 273 de milioane de euro, scrie paginademedia.ro.

Raportul arată că, în 2017, Central Media Enterprises (Pro TV, Pro 2, Pro X) a obținut aproape jumătate din veniturile din publicitate la televizor (47%). Antena Group (Antena 1, Antena 1 HD, Antena Stars etc) a obținut 25%, urmat de Dogan Media (Kanal D), cu 10% și Prima TV (2%)

Calculat în bani, asta ar însemna:

  • CME - 128,3 milioane euro
  • Intact - 68,3 milioane euro
  • Kanal D - 27,3 milioane euro
  • Prima TV - 5,5 milioane euro

De altfel, raportul arată că posturile de nișă precum Discovery, Paramount Channel, Comedy Central au acumulat audiențe mai mari decât în 2017.

Românii, conform raportului, prefer emisiunile de talent și de cooking. În acest sens, Pro TV este, în continuare, cel mai important producător de emisiuni de pe piață cu show-uri precum „Românii au talent”, „Vocea României”, „Ferma Vedetelor”, „Jocuri de Celebritate”, „Vocea României Junior” sau „Uite cine dansează”. Antena 1 a crescut cu emisiunile „X Factor”, „Next Star”, „Chefi la Cuțite”, „iUmor” sau „Te cunosc de undeva”.

CELE MAI RECENTE STIRI

Lasă un răspuns