INFOGRAFICE: Oamenii, banii și legislaţia, principalele probleme ale mass-mediei din Moldova

INFOGRAFICE: Oamenii, banii și legislaţia, principalele probleme ale mass-mediei din Moldova  Foto: www.rtr.at

Aproape 58% dintre angajații din mass-media sunt necalificați, iar 70% dintre posturile tv, radio şi presa scrisă riscă să-şi sisteze activitatea din cauza problemelor de ordin financiar. Aşa arată un nou studiu, cu tematica "Necesitățile mass-media din Republica Moldova".

Studiul arată că 70% dintre sursele mass-media intervievate consideră principala dilemă în activitatea întreprinsă ca fiind problemele de ordin financiar sau material. Alte 39% sunt nemulțumite de ordinul profesional şi fiecare a cincea parte dă vina pe legislație.

În ceea ce privește problemele de ordin financiar, majoritatea respondenților au dat un răspuns general, și anume, lipsa banilor (64%), urmată de achitarea salariilor angajaților (26%) și de procurarea tehnicii noi (24%).

Câte 11% dintre respondenți nu sunt mulțumiți de cererile la publicitate şi atragerea de investiții. Ceea ce ţine de presa scrisă, 8% sunt de părere că costurile mari de tipărire a ziarelor sau revistelor ar fi o problemă majoră pentru activitate.

Cea mai mare parte dintre respondenți, (58%), sunt de părere că lipsa angajaților competenți reprezintă principala problemă de ordin profesional, a doua ca importanță fiind instruirea slabă a personalului (15%) sau imposibilitatea instruirii în localitatea de unde se află sursa (6%), valabil, în special, pentru regiuni, unde se atestă o lipsă acută de cadre bine pregătite.

În ceea ce privește problemele de ordin legislativ, 6.1% dintre respondenții au propus modificarea Codului Audiovizualului, câte 4.4 % îşi doresc îmbunătățirea accesului la informație a jurnaliștilor şi o legislație care să susțină dezvoltarea mass-mediei în Republica Moldova. 

Studiul a fost realizat de compania iData şi a presupus efectuarea a patru focus-grupuri din capitală, câte unul pentru fiecare tip de media: print, online, TV, radio. 

Durata unei discuții de grup a fost de aproximativ 2 ore, iar a unui interviu de 45 de minute. A fost efectuată o extragere din eșantion a 12 surse media, care să aibă acoperire reprezentativă la nivel național conform bazei de date existente cu sursele mass-media. În final, au fost realizate 14 interviuri, dintre care TV – 4 surse, radio – 3, Print – 3, Online – 4.

Sursa: Realitatea.md 

CELE MAI RECENTE STIRI

Lasă un răspuns